</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Noi modificari la Codul Muncii pentru stabilirea unor atributii in sarcina administratorului judiciar sau, dupa caz a lichidatorului judiciar

by Liliana Moldoveanu , 14 mai 2021 Administrare de personal / Legislatia muncii
Noi modificari la Codul Muncii pentru stabilirea unor atributii in sarcina administratorului judiciar sau, dupa caz a lichidatorului judiciar

Prin Legea nr. 138/2021 pentru completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003- Codul Muncii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 501/13.05.2021, a fost introdus un nou alineat, alin. 61 la art. 34 cu următorul cuprins:

„(61) În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia, conform prevederilor alin. (5), să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă.”

Concret, fie administratorul judiciar, fie lichidatorul judiciarva prelua anumite activități legate de gestionarea resurselor umanede la angajatorii care se află fie în insolvență, fie în faliment, fie în lichidare. Aceștia vor fi obligați să elibereze salariaților, la cerere,adeverințe de vechime, adică documente care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate. De asemenea, aceștia se vor ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal.

Potrivit expunerii de motive ce a însoțit proiectul de lege, Codul Muncii nu preciza ce se întâmplă cu angajatorii societăți comerciale care se află în faliment. Practica arăta că exista posibilitatea de a solicita eliberarea adeverinței constatatoare a raporturilor de muncă de la deținătorul autorizat al arhivei fostului angajator, însă, de cele mai multe ori, aceștia refuzau eliberarea adeverinței iar foștii angajați se găseau în situația de a acționa în judecată entitatea care deținea arhiva pentru a-și putea demonstra vechimea.

Modificarea introdusă prin Legea 138/2021 vine, astfel, în sprijinul angajaților care au muncit în cadrul societăților care se află în procedură de insolvență, au fost falimentate sau lichidate astfel încât aceștia să poată obține mai ușor documentele necesare pentru a demonstra vechimea în muncă pentru a beneficia de dreptul la pensie.

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide