</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Incepand cu veniturile lunii ianuarie 2023 se aplica noul formular 112, introdus prin Ordinul 165/2023

Incepand cu veniturile lunii ianuarie 2023 se aplica noul formular 112, introdus prin Ordinul 165/2023

În data de 10 februarie 2023, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 119, Ordinul165/7/1272/456/2023 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a "Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate"

Începând cu veniturile lunii ianuarie 2023, angajatorii vor depune noul formular 112 introdus prin Ordinul nr.165/7/1272/456/2023 cu privire la obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurat.

Noul formular a apărut ca urmare a modificărilor aduse prin :

-OUG nr.168/2022;

-Încetarea măsurii de la art.1 din Ordonanță de urgență a Guvernului nr.67/2022privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea art.59 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală;

-Legea nr. 351/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;

-Legea nr.34/2023– noul beneficiu salarial scutit de taxe;

-Abrogarea Legii nr.170/2016 privind impozitul specific unor activități.

Principalele modificări aduse Declarației 112 prin acest Ordin sunt, conform referatului de aprobare al Ordinul nr. 165/7/1272/456/2023, următoarele:

  • introducerea, la poziția 1.11.2 din Nomenclatorul „Tip asigurat”, a tipului de asigurat salariat care desfășoară activitate în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă/raport de serviciu, după caz, beneficiar al măsurii „200 de lei din salariul minim, sumă netaxabilă”, prevăzută de OUG 168/2022. Tipul de asigurat anterior, respectiv salariat care desfășoară activitate în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă, beneficiar al măsurii „200 de lei în plus pentru salariul minim”, prevăzută de OUG 67/2022, a fost eliminat, întrucât prevederile măsurii „200 de lei în plus pentru salariul minim” au fost aplicabile pentru veniturile realizate în perioada 1 iunie - 31 decembrie 2022;
  • introducerea, la poziția 1.11.3 din Nomenclatorul „Tip asigurat”, a tipului de asigurat salariat care desfășoară activitate în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă, beneficiar al măsurii „200 de lei din salariul minim, sumă netaxabilă”, prevăzută de OUG 168/2022, asigurat în sistemele proprii de asigurări sociale și care nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii, potrivit legii;
  • introducerea, la poziția 1.11.4 din Nomenclatorul „Tip asigurat”, a tipului de asigurat salariat care desfășoară activitate în sectorul agricol și în industria alimentară, beneficiar al măsurii „200 de lei din salariul minim, sumă netaxabilă”, prevăzută de OUG 168/2022, care nu se încadrează în condițiile prevăzute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal;
  • eliminarea, din Nomenclatorul „Tip asigurat”, a poziției 9.1 „Persoane fizice care desfășoară activități necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii 52/2011, la un beneficiar de lucrări din sectorul agricol și în industria alimentară, care se încadrează în condițiile prevăzute la art. 60 pct. 7 din Codul fiscal”;
  • eliminarea, din Nomenclatorul „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului”, a valorii 29 „Persoane fizice care realizează venituri obținute din asocierea cu o persoană juridică, contribuabil, potrivit Legii 170/2016”;
  • eliminarea, din Nomenclatorul „Creanțe fiscale”, a poziției 16 „Impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice dintr-o asociere cu o persoană juridică contribuabil, potrivit Legii 170/2016” și a poziției 17 „Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri obținute dintr-o asociere cu o persoană juridică, contribuabil, potrivit Legii 170/2016”;
  • introducerea, în Nomenclatorul „Indicativ condiții speciale/deosebite”, a trei noi poziții referitoare la condiții de muncă speciale, ca urmare a intrării în vigoare a prevederilor Legii 351/2022;
  • introducerea, în „Anexa asigurat”, la secțiunile E.1 „Venituri din salarii obținute la funcția de bază” și E.3 „Date detaliate privind impozitul pe venit și unele contribuții sociale obligatorii”, rândul 4, respectiv rândul 24, a două rânduri distincte referitoare la deducerea personală de bază și suplimentară, acordate în limita venitului impozabil realizat;
  • introducerea, în „Anexa asigurat”, a unor rânduri distincte în secțiunile A și B pentru salariații cărora li se aplică prevederile art. XXXVII alin. (1), (3) sau (4) din OUG 168/2022, referitoare la:
    • suma de 200 lei/lună, netaxabilă;
    • câştigul brut realizat.
  • introducerea, în secțiunea E.3, a rândului 8.4.9. „Contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive, în vederea practicării sportului și educației fizice, suportate de angajator pentru angajații proprii, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual”;
  • eliminarea, din secțiunea E.3, a rândului 17 „Venit scutit conform art. 60 pct. 4 din Codul fiscal” și a rândului 18 „Impozit aferent venit scutit conform art. 60 pct. 4 din Codul fiscal”;
  • modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a formularului 112.

Noua versiune electronică a Declarației 112 poate fi descărcată de aici.

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide