</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Cartea de identitate electronica: ce este si cand se va inlocui clasicul buletin

by Maria Ciudin , 06 aug 2020 Administrare de personal / COVID-19
Cartea de identitate electronica: ce este si cand se va inlocui clasicul buletin

In Monitorul Oficial a fost publicata Legea nr. 162/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii privind evidenta persoanelor si actele de identitate ale cetatenilor romani.

Potrivit Legii nr. 162/2020, cartea electronica de identitate permite titularului autentificarea in sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne si in sisteme informatice ale altor institutii publice sau private, precum si utilizarea semnaturii electronice, in conditiile legii

Datele personale ce vor fi inscrise pe cartea de identitate simpla sunt:

  • numele si prenumele titularului;
  • sexul;
  • cetatenia;
  • data si locul nasterii;
  • semnatura olografa (de mana);
  • imaginea faciala (poza);
  • codul numeric personal;
  • adresa de domiciliu.

In cazul incapabililor si al persoanelor infirme sau analfabete, semnatura olografa a titularului poate lipsi din continutul cartii de identitate simple.

Pe langa datele mentionate ce se vor regasi pe cartea de identitate simpla, in afara de semnatura, pe cartea electronica de identitate se vor mai inscrie si:

  • prenumele parintilor titularului;
  • un certificat pentru semnatura electronica si, dupa caz, certificate calificate pentru semnatura electronica, astfel cum acestea sunt definite in legislatia din domeniu;
  • datele biometrice ale titularului, constand in imaginea faciala si, dupa caz, imaginile impresiunilor papilare (amprentele) a doua degete.

Cartile electronice de identitate eliberate persoanelor cu varsta peste 18 ani, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani permit titularilor autentificarea in Platforma informatica din asigurarile de sanatate, pentru scopurile prevazute la art. 337 alin. (2).

De la data realizarii conditiilor tehnice pentru eliberarea cartii electronice de identitate, cartea de identitate simpla si cartea electronica de identitate se elibereaza:

a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 0 si 14 ani;

b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani;

c) cu valabilitate de 10 ani, dupa implinirea varstei de 18 ani;

d) cu valabilitate nelimitata, dupa implinirea varstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simpla.

De la data realizarii conditiilor tehnice pentru eliberarea cartii electronice de identitate, cetatenii romani pot opta pentru eliberarea:

a) unei carti electronice de identitate in una dintre variantele prevazute la art. 17 alin. (6);

b) unei carti de identitate simple.

In concret, asa cum stabileste Legea 162/2020, atunci cand va fi posibila, din punct de vedere tehnic, emiterea de carti electronice de identitate, cetatenii romani vor putea opta pentru eliberarea:

  • unei carti electronice de identitate;
  • unei carti de identitate simple.

Optional, se poate elibera carte de identitate simpla sau carte electronica de identitate inainte de implinirea varstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre parinti, a reprezentatului legal, a persoanei desemnate din cadrul serviciului social public sau al unui organism privat acreditat, destinat protectiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de parinti, unde se afla minorul, sau a persoanei careia i-a fost dat in plasament copilul. Pana la implinirea varstei de 12 ani, cartea electronica de identitate, solicitata in conditiile art. 121, se elibereaza fara imaginile impresiunilor papilare.

Prin urmare, si minorii sub 14 ani vor putea sa detina o carte de identitate simpla sau electronica.

De asemenea, potrivit aceluiasi act normativ, cardul national isi inceteaza valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronica de identitate.

Legea nr. 162/2020 mai prevede si faptul ca, de la intrarea ei in vigoare, “prevederile din cuprinsul actelor normative referitoare la cartea de alegator se abroga”. In plus, se abroga si Hotatarea de Guvern nr. 697/2000, care reglementeaza cartea de alegator. Asadar, incepand de vineri, cartea de alegator nu va mai aparea in legislatia Romaniei.

Legea 162/2020 intra in vigoare de vineri, 07.08.2020, insa cartile de identitate electronice se vor elibera “de la data realizarii conditiilor tehnice”.

Sursa foto: unsplash.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide