</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Somajul tehnic: Ce documente trebuie sa depuna angajatorii pentru decontarea indemnizatiei

by Maria Ciudin, 25 mar 2020 Venituri salariale / Beneficii
Somajul tehnic: Ce documente trebuie sa depuna angajatorii pentru decontarea indemnizatiei

Ordonanta de Urgenta nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV 2 prevede subventionarea indemnizatiei de somaj tehnic, in anumite conditii.

Calculator somaj tehnic

Astfel, pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul Muncii (somaj tehnic), ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV 2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

Vezi aici conditiile in care poti beneficia de subventie de la stat!

In vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei de somaj tehnic, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social urmatoarele documente:

a) o cerere semnata si datata de reprezentantul legal, intocmita conform modelelor prevazute in anexele nr. 1 si 2 la Ordonanta de Urgenta nr. 30/2020

b) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3 din aceeasi Ordonanta de Urgenta.

Calculator somaj tehnic

Angajatorii care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor trebuie sa depuna si o declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa faptul ca inregistreaza o diminuare a incasarilor din luna anterioara depunerii declaratiei pe propria raspundere, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020 si nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii.

De asemenea, angajatorii care intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate trebuie sa depuna si certificatul de situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.

Citeste mai multe despre: Somajul tehnic: ce trebuie sa faca angajatorii

Plata sumei prevazuta cu titlul de indemnizatie de somaj tehnic se face in baza cererii semnate si datate de reprezentantul legal, depusa prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social.

Documentele mentionate mai sus se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara.

Plata din bugetul asigurarilor pentru somaj a indemnizatiilor se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor.

Calculator somaj tehnic

Sursa foto: unsplash.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide