</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Ce informatii trebuie sa contina Regulamentul intern al unei companii

Ce informatii trebuie sa contina Regulamentul intern al unei companii

Regulamentul intern este un act care stabileste anumite reguli, in special care tin de disciplina si de conduita pe care trebuie sa le respecte angajatii unei companii. Cuprinde si politici interne, dar si sanctiunile care se aplica in cazul incalcarii regulilor impuse prin respectivul regulament.

Actul este intocmit de catre angajator, dupa ce au avut loc consultari cu sindicatul ori cu reprezentantii salariatilor. Regulamentul intern trebuie sa fie intocmit in termen de 60 de zile de cand o societate a capatat personalitate juridica, potrivit Codului Muncii, indiferent de numarul de angajati pe care ii are aceasta.

Din regulamentul intern, act obligatoriu pentru orice companie, nu trebuie sa lipseasca mai multe dispozitii minime, reguli mentionate in Art. 242 din Codul Muncii:

- reguli care se refera la protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;

- reguli care tin de respectarea principiului nediscriminarii la locul de munca si de respectarea principiului inlaturarii oricarei forme care incalca demnitatea;

- drepturi si obligatii pe care le au atat angajatorul, cat si salariatii;

- procedura prin care sunt solutionate cererile sau reclamatiile angajatilor;

- reguli concrete si clare referitoare la disciplina muncii la respectivul loc de munca;

- abaterile disciplinare si sanctiunile care se aplica;

- reguli care se refera la procedura disciplinara;

- modalitatile prin care se aplica alte dispozitii legale sau contractuale specifice;

- criteriile si procedurile prin care sunt evaluati angajatii.

In Regulamentul intern mai pot fi trecute fapte pe care angajatorul le considera abateri disciplinare grave, iar salariatului care le incalca ii poate fi desfacut contractul individual de munca.

Regulamentul trebuie sa fie afisat in companie

Prevederile Regulamentului intern intra in vigoare din momentul in care i-au fost aduse la cunostinta angajatului de catre angajator. Cel mai indicat este ca fiecare salariat sa semneze faptul ca a luat la cunostinta prevederile trecute in Regulamentul intern al companiei in care lucreaza.

Modalitatea prin care angajatorul ii prezinta fiecarui angajat regulile acestui act este stabilita fie prin contractul colectiv de munca aplicabil, fie chiar in Regulamentul intern. Regulile din acest regulament pot fi popularizate si prin brosuri care se impart angajatilor. De asemenea, fiecare angajat poate sa primeasca o copie din Regulamentul Intern al companiei daca solicita acest lucru.

Potrivit Codului Muncii, Regulamentul intern trebuie sa fie afisat la sediul companiei. Cel mai adesea acest regulament este afisat la Departamentul de Resurse Umane, acolo unde exista un astfel de departament. In cazul in care o companie are mai multe puncte de lucru, atunci trebuie sa existe cate un astfel de regulament la fiecare punct de lucru.

Daca in Regulamentul intern al unei companii apar modificari, angajatorul este obligat sa isi anunte salariatii cu privire la acestea.

Regulamentul intern poate fi folosit in instanta

Fiind un document obligatoriu din punct de vedere legal, Regulamentul intern este un act care poate sa fie folosit in instanta in cazul in care exista un proces intre un salariat si companie.

Potrivit Art. 245 din Codul Muncii, daca un salariat constata ca i-a fost incalcat un drept, el are atunci dreptul sa sesizeze angajatorul, in vederea adoptarii masurilor care se impun in situatia creata.

Angajatul trebuie sa dovedeasca insa faptul ca i-au fost incalcate anumite drepturi. De asemenea, in termen de 30 de zile din momentul in care angajatul respectiv a primit un raspuns de la angajator la plangerea facuta, salariatul are dreptul sa apeleze si la o instanta de judecata, instanta care sa decida daca sesizarea a fost sau nu corect solutionata.

Cui i se aplica prevederile din Regulamentul intern

Regulile care se regasesc in Regulamentul intern al companiei trebuie sa fie respectate nu numai de catre proprii salariati si de angajator, ci si de catre personalul detasat in acea companie, de catre cei care se afla in practica, de catre persoanele care sunt angajate in regim de colaborare, de catre persoanele aflate in delegatie si de catre ucenici.

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide