</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Care sunt actele necesare la angajare in 2017

14 mar 2017
Care sunt actele necesare la angajare in 2017

Ai trecut cu brio de interviul de angajare si te afli in fata primului tau loc de munca sau a unei alte provocari profesionale. Abia astepti prima ta zi de lucru, ca sa iti cunosti noii colegi, sa iti vezi biroul si sa incepi lucrul, insa pana la aceste etape, nu uita de cel mai important lucru: intocmirea unui dosar de angajare care sa contina lista de acte necesare pentru angajare.

Potrivit legii, fiecare angajator are obligatia de a-i intocmi fiecarui nou angajat un dosar personal care sa contina documentele de angajare. Acesta se va pastra la departamentul de HR al companiei, pentru ca poate fi oricand cerut de Inspectia Muncii. Unele acte pentru angajare sunt obligatorii, in timp ce altele sunt cerute numai de catre unii angajatori, in functie de politica fiecarei companii in parte.

Acte necesare angajare 2017:

1. Cartea/ buletinul de identitate este un act de angajare obligatoriu pe care il va solicita orice angajator;

2. CV-ul este in lista de acte necesare la angajare, care trebuie pus obligatoriu la dosarul de angajare. O copie dupa actele de studii (diploma de Bacalaureat, diploma de licenta, atestate, diplome care certifica numite calificari) este inclusa in mod neaparat pe lista de acte obligatorii la angajare. Referitor la atestate, de regula, angajatorul ti le va cere pe cele care au legatura cu domeniul in care urmeaza sa lucrezi;

3. Documente necesare la angajare sunt si cele care sa ateste starea civila (copie dupa certificatul de casatorie, acolo unde este cazul), cat si copii dupa certificatul de nastere al copiilor (unde este cazul), pentru deducerea personala;

4. Certificatul de cazier judiciar face parte din lista de acte necesare la angajare facultative si este cerut numai de catre unii angajatori. Pentru obtinerea unui certificat de cazier judiciar, persoana fizica trebuie sa depuna o cerere-tip la orice subunitate de politie unde este un ghiseu de cazier judiciar, alaturi de actul de identitate;

5. Nota de lichidare: documentul este necesar in cazul celor care au mai avut un loc de munca. Unii angajatori mai pot cere si una/doua recomandari de la locul de munca anterior. Rolul acestora este de a atesta ceea ce este scris in Curriculum Vitae, insa sunt si un instrument util prin care sunt scoase in evidenta anumite calitati ale persoanei in cauza. Scrisorile de recoamndare pot fi scrise de fostul sef sau de un manager ori de un sef de departament, pentru a evidentia aptitudinile persoanei care urmeaza sa se angajeze. Scrisoarea este cel mai adesea redactata in limba romana sau in limba engleza;

6. Fisa de medicina muncii este un act obligatoriu la angajare, atat pentru cei care au un contract pe perioada nedeterminata, cat si pentru cei care au contracte pe perioade determinate. Potrivit Codului Muncii, “o persoana poate fi angajata in munca numai in baza unui certificat medical, care constata faptul ca cel in cauza este apt pentru prestarea acelei munci”. Astfel, fisa este ceruta atat in cazul in care te afli la primul job, daca iti schimbi locul de munca sau in cazul in care iti schimbi profesia sau esti detasat, dupa cum spune legea. Medicul de medicina muncii face un examen medical general la angajare, ale carui rezultate vor fi trecute in fisa personala a angajatului. Un examen clinic de medicina muncii poate sa contina si un set de analize de sange pentru angajare.

De asemenea, medical de medicina muncii poate sa solicite si un certificat care sa ateste starea de sanatate a viitorului angajat de la medicul de familie al acestuia. Mai mult decat atat, la angajare, ti se pot solicita si examene medicale in functie de profesie (de exemplu, se poate solicita un examen oftalmologic in cazul celor care au o profesie in IT).

La final, cand toate rezultatele sunt gata si persoana in cauza este declarata apta de munca, medicul de medicina muncii va completa o fisa de ”aptitudini medicina muncii”. Costurile pentru medicina muncii sunt suportate intotdeauna de catre angajator;

7. Declaratie pe proprie raspundere cu privire la functia de baza;

8. Contractul individual de munca: in momentul in care angajatorul primeste toate actele enumerate mai sus, cat si atestarea de la medicul de familie ca persoana in cauza este apta de munca, se intocmeste contractul individual de munca. Acesta este in doua exemplare, unul care ramane la angajator, in dosarul de angajare si unul care va ramane la salariat.

9. Fisa postului este un alt document necesar in momentul angajarii, care se anexeaza la contractul individual de munca. Fisa postului contine atributiile angajatului, astfel incat acesta sa stie cu exactitate care sunt sarcinile sale in cadrul organizatiei.


Calculator Venituri
Inchide
Inchide
Real Time Analytics