</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ”Inspectia Muncii”, devine obligatoriu din 25 iulie 2020

by Maria Ciudin , 24 iul 2020 Legislatia muncii / COVID-19
Registrul electronic de evidenta a zilierilor, disponibil prin aplicatia ”Inspectia Muncii”, devine obligatoriu din 25 iulie 2020

Persoanele care utilizeaza zilieri pentru diferite activitati cu caracter temporar vor fi obligate, incepand de sambata, 25 iulie 2020, sa renunte la registrele clasice si sa inregistreze activitatea prestata de lucratori in registrul electronic, potrivit unui comunicat de presa emis de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Inspectia Muncii.

In Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr. 1140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta.

Toate informatiile necesare unui utilizator al aplicatiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obtine accesand site-ul Inspectiei Muncii, https://www.inspectiamuncii.ro/registrul-electronic-de-evidenta-a-zilierilor, unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum si Termenii si Conditiile de utilizare a aplicatiei.

„Inspectia Muncii” este o aplicatie moderna, usor de utilizat, care vine in sprijinul angajatorilor si reprezinta singura modalitate legala de inregistrare a activitatilor prestate de zilieri, fiind atat in avantajul angajatorului, cat si al lucratorului, ambii beneficiind, astfel, de protectia legii, se mai precizeaza in comunicatul de presa.

Potrivit metodologiei aprobata prin Ordinul nr. 1140/2020, pentru infiintarea Registrului, Beneficiarul obtine numele de utilizator si parola de la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul. In acest scop, Beneficiarul depune la sediul ITM competent sau, dupa caz, transmite prin e-mail, urmatoarele documente:

a) cerere scrisa pentru eliberarea numelui de utilizator si a parolei, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta metodologie;

b) imputernicire semnata de Beneficiar, in cazul in care persoana care solicita obtinerea numelui de utilizator si a parolei este alta decat reprezentantul legal al Beneficiarului;

c) copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal al Beneficiarului sau, dupa caz, al persoanei imputernicite de catre acesta;

d) copie de pe certificatul de inmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului/certificatul de inregistrare fiscala;

e) copie de pe actul de infiintare sau actul constitutiv/statutul Beneficiarului, din care sa rezulte codurile CAEN aferente domeniilor de activitate economica prevazute la art. 13 alin. (1) din Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) declaratie pe propria raspundere prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta metodologie, prin care se atesta calitatea de reprezentant legal al Beneficiarului sau, dupa caz, de imputernicit al acestuia, in cazul in care documentele prevazute la lit. a) -e) se transmit prin e-mail.

Numele de utilizator si parola obtinute de catre angajatori pentru accesarea spatiului privat al angajatorului din portalul Inspectiei Muncii (https://www.inspectiamuncii.ro/) pot fi utilizate si pentru accesarea Registrului, in cazul in care acestia au calitatea de Beneficiar si utilizeaza zilieri in conditiile legii.

Pentru schimbarea parolei, Beneficiarul prezinta sau, dupa caz, transmite prin e-mail la ITM competent urmatoarele documente:

a) cerere scrisa, motivata pentru schimbarea parolei, prin bifarea rubricii aferente cererii prevazute in anexa nr. 1 la prezenta metodologie;

b) imputernicire semnata de Beneficiar, in cazul in care persoana care solicita schimbarea parolei este alta decat Beneficiarul, prin completarea rubricii aferente cererii prevazute in anexa nr. 1 la prezenta metodologie;

c) copie de pe certificatul de inmatriculare la Oficiul National al Registrului Comertului/certificatul de inregistrare fiscala;

d) copie de pe actul de infiintare sau actul constitutiv/statutul Beneficiarului din care sa rezulte codurile CAEN aferente domeniilor de activitate economica prevazute la art. 13 alin. (1) din Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal al Beneficiarului sau, dupa caz, al persoanei imputernicite de acesta;

f) declaratie pe propria raspundere prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta metodologie, prin care se atesta calitatea de reprezentant legal al Beneficiarului sau, dupa caz, de imputernicit al acestuia, in cazul in care documentele prevazute la lit. a)-e) se transmit prin e-mail.

Registrul se completeaza de catre Beneficiar sau de catre una sau mai multe persoane imputernicite cu ajutorul aplicatiei informatice pentru dispozitive mobile "Inspectia Muncii", in conformitate cu instructiunile de utilizare obtinute de pe pagina de internet a inspectiei Muncii.

Aplicatia informatica este distribuita in mod gratuit de catre Inspectia Muncii si este disponibila, in functie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicatiilor PlayStore sau AppStore.

In vederea completarii si transmiterii Registrului prin aplicatia "Inspectia Muncii", persoana imputernicita trebuie sa solicite electronic si sa obtin autorizarea accesului din partea Beneficiarului. Autorizarea accesului persoanei imputernicite care a completat si transmis solicitarea electronica de autorizare se realizeaza de catre Beneficiar din portalul Inspectiei Muncii (https://www.inspectiamuncii.ro/), unde se autentifica cu numele de utilizator si parola obtinute de la ITM competent.

Autorizarea electronica se obtine dupa descarcarea si instalarea aplicatiei "Inspectia Muncii", prin transmiterea cererii de autorizare, denumita "Autorizare Acces", completata, in prealabil, cu urmatoarele date:

a) CUI/CIF Beneficiar;

b) datele de identitate ale persoanei care solicita autorizarea: CNP, nume, prenume, adresa e-mail.

Beneficiarul si/sau persoanele imputernicite de catre acesta completeaza in Registru, in ordine cronologica, in termenele prevazute de lege, toti zilierii care presteaza pentru acesta activitati necalificate, cu caracter ocazional, in conditiile legii, cu urmatoarele date:

1. date cu caracter general privind profilul Beneficiarului:

a) datele Beneficiarului: CUI/CIF, denumire, lista coduri CAEN, sediu social - judet, localitate, adresa, e-mail;

b) datele persoanei imputernicite: nume, prenume, e-mail, CNP;

c) datele privind locul de desfasurare a activitatii Beneficiarului: judet, localitate, adresa;

2. date privind zilierii: CNP/alt identificator conform documentului de identitate al cetatenilor straini, nume, prenume, cetatenie/apatrid;

3. date privind activitatea desfasurata de zilieri:

a) data inceperii activitatii;

b) ora inceperii activitatii zilierului;

c) ocupatie, respectiv denumirea activitatii desfasurate de zilier;

d) numar de ore lucrate de zilier/zi;

e) remuneratie bruta, respectiv suma aferenta remuneratiei brute/zi acordata;

f) remuneratie neta, respectiv confirmarea acordarii de catre Beneficiar a remuneratiei nete catre zilier;

g) activitate economica conform CAEN - cod CAEN activitate desfasurata;

h) instruire SSM, respectiv confirmarea participarii la instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Registrul se transmite on-line de catre Beneficiar sau de catre persoanele imputernicite de acesta, prin aplicatia informatica "Inspectia Muncii", dupa completarea acestuia in cadrul aceleiasi aplicatii.

Registrele astfel transmise se regasesc in baza de date centrala a sistemului informatic aferent Registrului Electronic de Evidenta a Zilierilor, organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

Termenele de completare si transmitere a Registrului, cu datele mentionate, sunt stabilite dupa cum urmeaza:

a) zilnic, inainte de inceperea activitatii fiecarei persoane care urmeaza sa se afle intr-un raport de munca cu Beneficiarul;

b) lunar, pentru situatiile prevazute la art. 8 alin. (2) si art. 1311 din Legea nr. 52/2011, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Corectarea inregistrarilor eronate, ulterior transmiterii Registrului, se realizeaza de catre Beneficiar sau imputernicitul acestuia, la data constatarii acestora.

Beneficiarul si/sau imputernicitul au/are obligatia de a pastra Registrul electronic de evidenta a zilierilor, prin arhivarea extraselor de Registru completate si transmise anterior. Extrasele sunt furnizate de sistemul informatic aferent Registrului electronic de evidenta a zilierilor, prin e-mail, dupa fiecare transmitere de Registru efectuata.

Inspectia Muncii pune la dispozitia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni pana vineri in intervalul orar 09:00 – 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidenta a zilierilor, puteti transmite e-mail la adresa suportzilieri@inspectiamuncii.ro

Sursa foto: unsplash.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide