</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Obligatia purtarii mastii de protectie la locul de munca. Reguli si exceptii

by Alina Chirila , 25 ian 2021 COVID-19
Obligatia purtarii mastii de protectie la locul de munca. Reguli si exceptii

Ordinul nr. 23/15/2021 pentru modificareaOrdinului ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 73 din 22 ianuarie 2021.

  1. Ce modificari aduce Ordinul nr. 23/15/2021
  2. Obligativitatea purtarii mastii de protectie la locul de munca
  3. Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei
  4. Ce exceptii pot exista de la obligativitatea purtarii mastii
  5. Utilizarea corecta a mastilor
  6. Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor
  7. Atributiile medicului de medicina muncii
  8. Accesul altor persoane decat personalul angajat

Ce modificari aduce Ordinul nr. 23/15/2021

Ordinul modifica lista persoanelor ce pot fi exceptate de la obligatia purtarii mastii. Urmatoarea categorie de persoane nu mai poate fi exceptata, in functie de evaluarea medicului de medicina muncii al unitatii, de purtarea obligatorie a mastii de protectie:

vorbitorii in public, in spatii interioare, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre acestia si alte persoane, doar in cazul in care nu se afla mai mult de 16 persoane in incinta;

Obligativitatea purtarii mastii de protectie la locul de munca

Pe durata starii de alerta, in spatiile publice, spatiile comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca este obligatorie purtarea mastii de protectie, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.

Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei:

a)angajatorul va lua masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei;

b)medicii de medicina muncii vor face evaluarea de risc si vor stabili conditiile purtarii mastii pentru angajati;

c)responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM).

Ce exceptii pot exista de la obligativitatea purtarii mastii

Masca trebuie purtata in orice spatiu public, spatii comerciale, mijloace de transport in comun si la locul de munca, pe toata durata prezentei in aceste spatii.

In functie de evaluarea riscului, efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot exista unele exceptii, astfel:

a)angajatul este singur in birou;

b)persoana sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare;

c)persoana desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta etc.);

d)prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane;

e)copiii cu varsta mai mica de 5 ani.

Ai nevoie de consultanta in implementarea modificarilor legislative aparute in contextul pandemiei?

Contacteaza AICI expertii colorful.hr in Dreptul Muncii si Codul Fiscal!

Utilizarea corecta a mastilor:

Mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun.

Inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul.

Masca trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori masca s-a umezit sau s-a deteriorat.

Masca nu se atinge in timpul purtarii; in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun).

Dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor.

Nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale.

In cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu).

Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor

Pentru personalul angajat:

La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.

Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:

a)masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului;

b)observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata);

c)in cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus;

d)daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie; daca persoana:

(i)se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;

(ii)nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune.

Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa.

Atributiile medicului de medicina muncii:

a)are obligatia monitorizarii starii de sanatate a angajatilor;

b)va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste SSM (securitatea si sanatatea in munca);

c)va realiza o evaluare a riscului pentru a decide daca sunt si alte zone unde nu este obligatorie masca.

Accesul altor persoane decat personalul angajat:

a)Intrarea intr-o incinta este permisa doar pentru persoanele care, in mod rezonabil, au motive justificate de a se afla in acea incinta.

b)In cazul in care este necesara doar predarea unor documente, colete etc., aceasta se va realiza in afara incintei, direct persoanei careia ii sunt destinate, cu respectarea masurilor de precautie.

c)Daca este necesara intrarea in incinta, sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor.

Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in:

a)masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C);

b)observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata).

In cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus.

Daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoanei nu i se permite accesul in incinta.

Daca temperatura inregistrata nu depaseste 37,3°C, iar persoana nu prezinta alte simptome respiratorii, i se permite accesul doar insotita de catre o persoana din sediu si dupa inregistrarea biroului/camerei/departamentului unde va merge.

Sursa foto: pixabay.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide