Noua forma a declaratiei 112 ca urmare a modificarilor aparute in august 2025


În data de 28 august 2025, a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 800, Ordinul nr. 2.066/248/1.377/3.103/2025 pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 "Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate".
Ordinul nr. 2.066/2025 se aplică începând cuveniturile aferente lunii august 2025, pentru care termenul de depunere a declarației 112 este 25 august 2025, și urmează să apară și versiunea electronică a formularului 112.
Astfel, Ordinul nr. 2.066/2025 a apărut ca urmare a modificărilor aduse, începând cu 01 august 2025, prin Legea 141/2025, prin care s-a hotărât o extindere a categoriilor de persoane care trebuie să achite contribuția de asigurări sociale de sănătate pentru următoarele venituri:
a) venituri din pensii, pentru partea care depăşeşte plafonul lunar de 3.000 lei;
b) indemnizaţii de şomaj;
c) indemnizații lunare acordate potrivit art. 50 alin. (1) din Legea nr. 273/2004, respectiv potrivit art. 2 alin. (1) și art. 31 alin. (2) din OUG 111/2010;
d) ajutorul de incluziune și ajutorul pentru familia cu copii acordate potrivit Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune;
e) drepturi bănești stabilite prin Decretul-lege 118/1990, prin Legea 51/1993, prin OG 105/1999, prin Legea 44/1994, prin Legea 309/2002, precum şi persoanele prevăzute în Legea 341/2004.
În cazul persoanelor care obțin astfel de venituri, plătitorii de venituri (Agențiile de șomaj, Agențiile de plăți și inspecții sociale, etc), vor stabili și reține prin formularul 112, plata contribuției de asigurări sociale de sănătate.
De asemenea Legea nr. 141/2025, a adus modificări și cu privire la procentul de plată al indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă, boli obișnuite, în funcție de episodul de boală.
Modificarile aduse D112 sunt:
- Actualizarea nomenclatorului „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului”, prin:
- introducerea unor noi tipuri de asigurați:
persoanele care primesc drepturi în baza actelor normative prevăzute la art. 153 alin. (1) lit. f^9) din Codul fiscal (valorile 3.1 - 3.6);
persoanele beneficiare de ajutor de incluziune și ajutor pentru familia cu copii. Tipul de asigurat anterior a fost redenumit avându-se în vedere abrogarea art. 154 alin. 1) lit. l) din Codul fiscal (valoarea 4);
- modificarea mențiunilor referitoare la obligația de plată a CASS aferente tipurilor de asigurat cu valorile 2, 5, 6 și 35;
- Actualizarea nomenclatorului „Creanțe fiscale” prin introducerea pozițiilor 25 - 30 pentru declararea CASS datorate pentru noile tipuri de asigurați (tipurile de asigurat cu valorile 2, 3, 4, 5, 6 și 35 din nomenclatorul „Tip asigurat pentru alte entități asimilate angajatorului”);
3.Includerea la secțiunile referitoare la indemnizațiile de sănătate (C.2 și E.2) din „Anexa angajator” a unor informații cu privire la indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă prevăzute la art. 17 din OUG 158/2005.
4.Modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor pentru completarea formularului 112.
www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store.
Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.
