</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Ministerul Muncii pregateste infiintarea unui Registru electronic national de evidenta a bugetarilor si salariatilor din sectorul privat

by Maria Ciudin , 10 aug 2020 Venituri salariale / Legislatia muncii / COVID-19
Ministerul Muncii pregateste infiintarea unui Registru electronic national de evidenta a bugetarilor si salariatilor din sectorul privat

Pe pagina de internet a Ministerului Muncii si Protectiei Sociale a fost publicat un proiect de Ordonanta de Urgenta pentru infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania.

In esenta, prin proiectul de act normativ se va infiinta Registrul Electronic al Fortei de Munca Angajate, denumit in continuare “Reforma”, care cuprinde evidenta persoanelor angajate in baza unui contract individual de munca, a functionarilor publici incadrati in baza unui raport de serviciu, precum si a personalului care presteaza activitate lucrativa in baza unui alt tip de contract decat contractul individual de munca.

Sistemul informatic “Reforma” este achizitionat administrat, dezvoltat si operat de catre Inspectia Muncii.

In intelesul prezentului proiect de ordonanta de urgenta, personalulul platit din fonduri publice reprezinta conform prevederilor Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice personalul din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, cu exceptia personalului din cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala care tin evidenta personalului militar, precum si al functionarilor publici cu statut special care detin registre proprii de evidenta.

Obligatia infiintarii si completarii programului “Reforma” revine fiecarei institutii si autoritati publice, persoane juridice in cadrul carora isi desfasoara activitatea categoriile de personal mentionate precum si fiecarei persoane fizice si juridice de drept privat, pentru categoriile de personal care presteaza activitate in temeiul:

a) contractului individual de munca;

b) contractului de mandat;

c) contractului de management;

d) contractului de activitate sportiva;

e) conventiei individuale de munca prevazute de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) deciziei/ordinului de numire in functie, raportului de serviciu sau in baza actului de numire;

In vederea intocmirii, actualizarii si administrarii evidentei personalului propriu, persoanele juridice si fizice mentionate mai sus au obligatia de a utiliza instrumentele informatice puse la dispozitie de Inspectia Muncii, precum si de a inregistra, in formatul si la termenele prevazute de lege, datele si informatiile despre posturile si personalul propriu.

“Reforma” se completeaza si se transmite inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii.

Inspectia Muncii are competenta de a verifica aplicarea prevederilor privind “Reforma”.

Utilizarea si prelucrarea datelor cu caracter personal de catre Inspectia Muncii, precum si de catre persoanele juridice si fizice, autoritatile si institutiile publice mentionate mai sus se face cu respectarea prevederilor legale privind protectia datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, conform Regulamentului Uniunii Europene 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE . Persoanele care au acces la datele cuprinse in “Reforma” au obligatia de a pastra confidentialitatea datelor cu caracter personal, in conditiile legii.

Metodologia de intocmire a “Reforma”, inregistrarile care se efectueaza, termenele de transmitere a inregistrarilor, orice alte elemente in legatura cu intocmirea acestuia, se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Sursa foto: unsplash.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide