</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

A fost reglementata majorarea salariala pentru angajatii Ministerului Afacerilor Interne in cazul limitarii sau suspendarii activitatii didactice care presupune prezenta fizica

by Alina Chirila , 12 feb 2021 COVID-19
A fost reglementata majorarea salariala pentru angajatii Ministerului Afacerilor Interne in cazul limitarii sau suspendarii activitatii didactice care presupune prezenta fizica

Ordinul nr. 20/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice privind conditiile de acordare a majorarii prevazute la art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2 a fost publicat in in Monitorul Oficial, Partea I nr. 142 din 11 februarie 2021

Ordinul stabileste modalitatea in care angajatii din cadrul Ministerului Afacerilor Interne beneficiaza de majorarea drepturilor salariale cuvenite, pentru zilele in care a fost suspendata activitatea didactica in unitatile de invatamant si unitatile de educatie timpurie anteprescolara ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, iar acestia nu au putut primi zile libere conform Ordonantei de Urgenta 147/2020.

Care este cuantumul majorarii

Astfel, in situatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernuluinr. 147/2020 in care a intervenit limitarea sau suspendarea activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, personalul indreptatit din cadrul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul la o majorare acordata suplimentar drepturilor salariale cuvenite, in cuantum de 75% din salariul de baza/salariul de functie/solda de functie corespunzator/corespunzatoare unei zile lucratoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, corespunzator numarului de zile lucratoare din perioada respectiva.

In ce conditii beneficiaza parintii, angajati in cadrul Ministerului Afacerilor Interne de majorare:

Majorarea se acorda daca:

- copilul nu se afla in vacanta scolara

- parintele nu presteaza munca la domiciliu

- celalalt parinte nu beneficiaza de zile libere in conditiile ordonantei de urgenta si/sau nu desfasoara activitati prin telemunca sau munca la domiciliu;

- niciunul dintre parinti nu se afla in una dintre situatiile urmatoare:

  • este in concediul pentru cresterea copilului, concediul fara plata pentru cresterea copilului sau concediul pentru ingrijirea copilului in varsta de pana la 7 ani
  • este asistentul personal al unuia dintre copiii aflati in intretinere;
  • se afla in concediu de odihna/concediu fara plata;
  • are raportul de munca suspendat pentru intreruperea temporara a activitatii angajatorului, in conditiile art. 52 alin. (1) c)din Legea nr. 53/2003 -Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • nu realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor, venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii 227/2015privindCodul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Personalulpoate beneficia de o singura majorare, indiferent de numarul de copii inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant sau de educatie timpurie anteprescolara.

Procedura de acordare

În vederea acordarii majorarii salariale, personalul indreptatit se nominalizeaza prin ordin/dispozitie de personal intocmit(a) potrivit competentelor de gestiune a resurselor umane. Actul cuprinde, pe langa nominalizarea personalului indreptatit, numele si prenumele copiilor acestuia, precum si data la care copiii implinesc varsta de 12 ani sau, dupa caz, 26 de ani pentru cei cu dizabilitati.

Actul administrativ se completeaza, ori de cate ori este necesar, cu personalul care devine ulterior indreptatit la acordarea majorarii salariale.

Personalul nominalizat in actul administrativ inainteaza pana cel tarziu la data de 3 a lunii curente pentru luna anterioara, spre aprobare, sefului (comandantului) unitatii in care este incadrat cererea de acordare a majorarii salariale, insotita de urmatoarele documente:

  1. actul de identitate al solicitantului, in copie;
  2. certificatul/certificatele de nastere al/ale copilului/copiilor, in copie;
  3. dupa caz, certificatul de incadrare in grad de handicap a copilului ori adultului in varsta de pana la 26 de ani, in copie;
  4. declaratie pe propria raspundere a solicitantului, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la prezentul ordin;
  5. declaratie pe propria raspundere a celuilalt parinte, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentul ordin;
  6. angajamentul solicitantului de a restitui sumele incasate cu titlu necuvenit.

Pentru efectuarea platii majorarii salariale, cererea aprobata, impreuna cu toate documentele, se transmite de catre secretariatul unitatii catre structura financiara care asigura plata, pana la data de 7 a lunii curente.

În cazul personalului imputernicit/detasat in alte unitati/structuri ale ministerului, aprobarea acordarii majorarii se realizeaza la nivelul unitatii/structurii la care personalul este imputernicit/detasat, iar plata acesteia se efectueaza de catre structura financiara care ii asigura plata drepturilor salariale pe perioada de imputernicire/detasare.

Personalul care beneficiaza de majorare are obligatia de a raporta in scris, in termen de 5 zile lucratoare de la ivirea situatiei, orice schimbare intervenita, de natura sa modifice conditiile care au stat la baza acordarii majorarii salariale.

Sursa foto: pixabay.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide