Angajatorul este obligat sa elibereze salariatului o adeverinţa care sa ateste activitatea desfaşurata şi salariul?
-
03 ian 2017
Potrivit prevederilor art.34 alin (5) din Legea 53/2003 – Codul Muncii,republicata, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligatsa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durataactivitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art.8 alin (3) lit.a) si b) din H.G. nr. 500din 18 mai 2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, la solicitarea scrisaa salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare lapersoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta,durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cumrezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult15 zile de la data solicitarii. Documentele sunt eliberate in copie certificata dereprezentantul legal al angajatorului sau de persoana imputernicita de angajatorpentru conformitate cu originalul.